>>7/10/03 El PP menteix. PP culpable de genocidi lingüístic!

<<tornar a l'índex

Davant el seguit de mentides i acusacions per part de Fernando Mut, president del PP de la Safor, i Imma Banyuls, portaveu del mateix partit, l'Assemblea de Maulets de la Safor vol aclarir els següents punts:

> L'acció, duta a terme per la nostra assemblea el passat 4 d'octubre a les 17:30 a la seu del Partit Popular del carrer Valier, va consistir en l'enganxada d'un cartell de paper amb cinta adhesiva amb el lema "PP culpable de genocidi lingüístic" i signat per la nostra organització. En cap moment es va produir cap incident. La poca gent que passejava pel carrer en aquell moment va aplaudir l'acció. Aquesta es va realitzar fora dels actes del correllengua.

> Assumim plenament l'autoria i les conseqüències que en puguen derivar. Ens afirmem tant en la seua forma com el seu contingut. Volem denunciar que el Partit Popular és culpable de genocidi lingüístic:

Per imposar l'ensenyament en castellà a les escoles públiques de la ciutat de Gandia, en contra de la petició de tots els centres d'iniciar el curs únicament en valencià. Resulta lamentable la polèmica que han volgut encetar sobre l'escolarització dels nouvinguts. Els immigrants han mostrat que estan disposats a acceptar la nostra llengua com un regal, tal i com nosaltres la vam prendre dels nostres avantpassats. El PP sempre ha obstaculitzat la normalització de la nostra llengua, discriminant-la en tots els àmbits: a l'escola, als mitjans de comunicació i, el que resulta més greu; a les pròpies institucions.

Perquè el seu partit es nega a homologar els títols de filologia catalana, obligant a milers de professors valencians a assumir despeses inútils per convalidar els seus títols i treballar en altres llocs del nostre domini lingüístic, la nostra nació. Han marginat i atacat les universitats valencianes com a referent en l'estudi i normativització de la nostra llengua, creant un organisme; l'Acadèmia Valenciana de la Llengua, amb una credibilitat dubtosa i que representa una despesa inútil per als valencians, ja que existeix un ens normatiu per a la llengua catalana, L'Institut d'Estudis Catalans.

> La senyora Banyuls diu que la senyera estelada és pròpia de terroristes. Resulta lamentable que, en el seu afany per aparéixer com una víctima, el PP busque terroristes on no els hi ha. És repulsiu que així ho faça un partit que governa un estat que ha donat suport econòmic i militar a la massacre del poble iraquià, únicament pel profit econòmic. Això és terrorisme.

> A més, no han dubtat en penjar-nos el cartell d'"antidemocràtics". Doncs, senyor Mut i senyora Banyuls: no creiem en una "democràcia" que explotaels ciutadans i els enganya i reprimeix a colp de porra quan no es presten al vostre joc. No creiem en una "democràcia" on, segons Amnistia Internacional, es continua practicant la tortura. Som revolucionaris perquè creiem en la veritable democràcia: participativa, directa, i per això ens organitzem en assemblees.

> Creiem que tenim el dret a no ser explotats laboralment, a una vivenda digna, a educació i sanitat públiques i gratuïtes. Creiem que tenim el dret a defensar la nostra terra contra especuladors i expoliadors. Creiem que el nostre poble té el dret a la seua autodeterminació, a la seua independència d'Espanya. Es a dir, a decidir el seu futur en igualtat i solidaritat amb la resta de pobles del món. El nostre crim és simplement no creuar-nos de braços. El nostre pecat és lluitar per canviar de soca-rel les coses. Aquestes senyeres que lluïm, senyor Mut i senyora Banyuls, simbolitzen això. Mal que els pese.

El combat maulet continua

Visca la Terra!