>>29/3/03 FORA l'EXÈRCIT ESPANYOL DE LA SAFOR!

<<tornar a l'índex

[els fets]

>> El darrer 13 de març, el ministeri de defensa espanyol anunciava el desplegament de més de 20 vaixells de guerra enfront de la costa de La Safor. Les maniobres prendran el port de Gandia del 31 d març al 4 d'abril i del 7 al 10 d'abril. Per un moment, els tresmallers del port de Gandia van veure perillar el seu treball durant més d'una setmana. Finalment, podran eixir a pescar, mentre no s'apropen a menys de 500 metres dels bucs de guerra. Les maniobres es faran molt a prop de la costa.

>> El darrer dia 20 de març, els exèrcits nord-americà i britànic, amb el suport del govern espanyol, començaven la invasió de l'Irac.

>> Arreu del món, desenes de milions de persones hem mostrat el nostre rebuig a la guerra. Abans i després de la invasió, les accions contra aquesta massacre s'han anat multiplicant. Perquè som milions... i el món no és seu!

[les raons]

>> Darrere l'excusa de la intervenció "humanitària" s'amaguen els interessos de les companyies petrolieres i la indústria armamentística nord-americana. A la darrera guerra a l'Irac, ja es van embutxacar més de 9.000 milions de dòlars. S'afanyen en dir que Sadam Hussein és un monstre i que l'atac és "pel seu propi bé", desfermant el monstre de la guerra sobre el poble iraquià.

>> Mentre, els mitjans de comunicació ens mostren una guerra neta, sense gent, sense patiment. Però la realitat és una altra. Possiblement, centenars de milers de persones moriran o seran ferides als propers mesos..."pel seu propi bé", per un grapat de dòlars.

>> Cada vegada és més evident que els exèrcits no són més que una ferramenta per sotmetre els pobles a l'expoliació per part de les companyies transnacionals. S'apoderen dels seus recursos i exploten la seua gent, abocant-la a situacions sense eixida. Aquesta pau, la pau dels exèrcits, és una amenaça de guerra constant i permanent.

[l'acció]

>> Però nosaltres els diem NO. Els diem NO a la guerra, als seus exèrcits i al seu ordre mundial. Perquè cap guerra és "humanitaria", per què cap exèrcit defensa la pau, sinó que és una eina de destrucció i perquè el seu sistema es manté per l'opressió de pobles arreu del món.

>> Perquè creiem que els valors que justifiquen els exèrcits: el militarisme, l'autoritarisme, el sexisme i la llei del més fort, no serveixen per construir la pau i la llibertat, sinó per destruir-la.

>> Per tot això, Cal rebutjar aquesta agressió contra el poble iraquià i denunciar a tots aquells que la recolzen: les multinacionals i el Partit Popular. El PP ens ha fet partíceps de la destrucció tal i com ho va fer el PSOE en 1991. Cal eixir al carrer per mostrar el nostre rebuig als exèrcits i tot allò que representen. Lluitem contra qualsevol sistema basat en la dominació! Construïm un futur de pau llibertat pels pobles del món!

FORA l'EXÈRCIT ESPANYOL DE LA SAFOR!
VISCA LA TERRA LLIURE!

Independència revolució!